söndag 7 september 2014

Tid för eftertanke

Det har varit tyst på bloggen hela sommaren. Ja, faktiskt i två hela månader. I fyra år har jag skrivit den här bloggen och det har varit jätteroligt. Det började som en liten träningsdagbok för att motivera mig själv, men växte till något mycket större som gav mig nya vänner, kontakter, utmaningar och erfarenheter.

Jag har haft en kass sommar träningsmässigt, men det är inte hela orsaken till varför jag inte skrivit i sommar. Först blev det någon sorts semesterstiltje och efter ett tag upptäckte jag att det var rätt skönt att ta ett break från bloggen. När jag sedan inte lyckats bli av med min trasslande höft så har löpningen också gått på viss sparlåga. Jag har cyklat mycket och kämpat på med styrketräning, men så värst många löpta mil har det inte blivit.

Jag har också insett att löpningen alltid kommer vara med mig och vara viktig i någon mån. Jag tror inte jag behöver bloggen som motivator längre. Så nu har jag bestämt mig för att ta en längre bloggpaus och vill därför tacka alla som har läst, kommenterat, peppat och hjälpt mig på olika sätt med löpningen. Det är mycket möjligt att jag kommer tillbaka med nya, friska tag, men eftersom jag inte känner att det kommer ske den närmaste tiden så vill jag ändå göra ett avslut. Att bara låta något rinna ut i sanden är inte min stil.

Hösten kommer jag ägna åt att rehabba min höft. Redan nu på tisdag har jag tid hos en idrottsläkare och förhoppningsvis får jag hjälp att bli av med det onda. Det kommer bli en hel del styrketräning och cykling också. "När Fan blir gammal börjar han med alternativ träning" eller hur går det gamla ordspråket nu igen?

Jag kommer inte försvinna från jordens yta. Jag reggar all min träning på jogg.se och min sida, http://www.jogg.se/Traning/Tdbok.aspx?anvid=36613, är öppen för alla som vill kika in, kommentera, peppa eller bara komma i kontakt med mig av någon orsak.

På lördag är det dags för Stockholm Halvmarathon. Jag har en startplats, men det är tveksamt om jag kommer kunna springa. Jag har inte givit upp hoppet helt ännu. Stockholm Halvmarathon är ett av mina absoluta favoritlopp. Jag har sprungit de senaste fyra åren och varje gång har det varit perfekt löparväder, fantastisk publik och en riktigt skön löpupplevelse. Så jag avslutar med en bild från Stockholm Halvmarathon 2011 - som jag rankar som mitt livs bästa lopp. Det är känslan från den dagen som jag nu kommer ägna mig åt att få tillbaka. Tack för fyra roliga år och lycka till allesammans med träning, löpning, livspussel och allt det där som behövs för att livet ska vara på topp!



8 kommentarer:

  1. Snyft :-( Kommer sakna din blogg Louise men förstår hur du tänker! Bra att du i alla fall håller en dörr öppen för en "comeback" framtiden:-)
    Lite kul att du avslutar med bild och text från halvmaran 2011! VÅR halvmara :-) Tack vare den och att vi fick exakt samma tid så började vår bekantskap när jag hejade på dig för första gången IRL och påpekade detta på väg till din start på SUM samma höst:-) ......ok! Vi hade ju lärt känna varandra hur som helst senare ändå genom alla sociala långpass, gemensamma löparvänner etc.
    Hoppas du kan springa på lördag:-)......och NEJ jag tänker INTE utmana dig på vem som får bästa tid:-) Det tänkte jag inte redan innan jag visste hur det stod till med din onda höft! För läget är/har varit nästan samma för mig med ond höft och baksida lår/rumpa men det har blivit lite bättre! Målet för mig blir att ta mig runt! Förhoppningsvis under 2 timmar.........?
    Ha det bra! Vi ses och hörs:-)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen VÅR halvmara! :-) Nu har jag varit hos läkaren och jag kommer inte springa på lördag. Men jag tycker ändå att det lät lovande. Jag ska rehabba, men får springa hela tiden, doc inte så långa sträckor. Har jag möjlighet så kommer jag och hejar på lördag - klart du kommer runt under två timmar! Heja heja! Och kram!

      Radera
  2. Hej Louise! Det är synd att du slutar blogga, men ibland måste man välja vad man vill göra och har lust med! Det har varit väldigt inspirerande att läsa om din löpning. Jag har också Jogg som träningsdagbok, så jag kommer nog att kika in där ibland. Ha det så bra! /Maja Vindskär

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul Maja - då ses vi på jogg! :-)

      Radera
  3. Hej jag vill gärna följa dig. Ska kolla på jogg.se... jag kommer på lördag och tänker ha mitt sista långpass där. Planen är att hjälpa min man att komma i mål! Vi kanske ses där? kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Coyntha! Sista långpass före...? Är det BRR du ska springa? Spännande i så fall! Jag sprang första året (när 50 miles var den enda distansen) - det är ett härligt lopp! Ska heja på dig på lördag! :-)

      Radera
  4. Nu tycker jag det har varit VÄLDIGT tyst på den här bloggen VÄLDIGT länge. WO bist du...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag också Mats!! Men jag är här - och hyfsat löpbar dessutom. Ska springa Winterrun den 30/1 - ska du?

      Radera