tisdag 1 juli 2014

Summering juni och halvårsskifte

Att summera juni går snabbt - så lite som jag sprungit i juni har jag nämligen inte sprungit på flera år. Synd att bryta en fin svit med tresiffriga kilometertal varje månad, men nu är det som det är. Det är bara att ta nya tag och nu när min höft plötsligt känns så mycket bättre så är jag dessutom sugen på de här nya tagen! :-)

Precis som vanligt har den alternativa träningen fört en tynande tillvaro, vilket cirkeldiagrammet nederst visar. Jag tror bara det är en ynka tennistimme som har kvalat in där. Tyvärr kommer det nog inte se bättre ut i juli, snarare sämre, för nu är det uppehåll i tennisen och jag kommer förmodligen lägga mer tid på löpning. Och visst borde jag gå på gym - men på sommaren? - det är nästintill omöjligt!

Kollar vi på antal löpta kilometer under första halvåret så är det lite snopet att jag inte fick ihop de där 100 milen, men jag ligger ändå bättre till än tidigare år. Nu är inte 200 mil något årsmål i sig, men eftersom jag aldrig uppnått det tidigare så kunde det ju vara kul om det faller ut så.

Nu lägger jag i alla fall juni till handlingarna och ser fram mot ett nytt fräscht halvår med mycket löpning och annat kul!

6,2 mil till i juni hade varit snyggt...

Fy på mig!

1 kommentar: